در پادکست رادیو فروش درباره دنیای فروش حرف میزنیم؛ در مورد اصطلاحات فنی فروش یاد میگیریم با داستان بزرگان صنعت پخش و سرگذشت شرکتهای بزرگ و موفق ایرانی و خارجی آشنا میشویم و با صدها فرد خبره و متخصص که به نوعی مدیریت فروش در صنعت پخش تجربه دارند و نام آوران دنیای فروش هستند صحبت میکنیم
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
رادیو فروش – فصل دوم : کلیدواژههای فروش
پژمان بزازی – علی یغمایی
به اپیزود پنجم، «فاز چهارم: وفادارسازی مشتریان» خوش آمدید
تا به حال در سه فاز قبلی، با هم یاد گرفتیم که چطور مشتری بالقوه رو جذب کنیم، چطور اونو به مشتری بالفعل تبدیل کنیم و چطور کاری کنیم که از ما خرید مجدد داشته باشه. اما داستان فروش اینجا تموم نمیشه. مرحله بعدی، فاز وفادارسازی هست که مهمترین و سودآورترین مرحله در سفر مشتری محسوب میشه.
تو این اپیزود، قراره از مشتریهای وفادار و مادامالعمر صحبت کنیم. از اونایی که همیشه و در هر شرایطی شما رو انتخاب میکنن. میخوایم بدونیم چطور میتونیم این مشتریها رو بشناسیم و ازشون برای رشد کسبوکارمون استفاده کنیم. همچنین، در مورد مشتریهای معرفیکننده و مدافع حرف میزنیم؛ همونایی که با تبلیغ دهان به دهان، به بزرگترین حامیان برند شما تبدیل میشن و سودآوری شما رو چندین برابر میکنن.
پس تا انتهای این اپیزود با ما همراه باشید تا یاد بگیریم چطور از مشتریان راضی، حامیان پر و پا قرص و سودآور بسازیم
مشتریان وفادار: راز بزرگ موفقیت
وفاداری مشتریان، یکی از مهمترین عوامل رشد و پایداری هر کسبوکاریه. شاید فکر کنید وقتی مشتری یک بار از شما خرید کرد و راضی بود، کار تمومه. اما این فقط شروع ماجراست. مشتریان وفادار، قلب تپنده هر برندی هستند. اونها به جای اینکه هر بار به دنبال یک گزینه جدید بگردن، بارها و بارها به شما مراجعه میکنن. برای اینکه این ارتباط رو حفظ کنید، باید اول از همه دلیل وفاداریشون رو کشف کنید. با اونها ارتباط برقرار کنید و بپرسید چه چیزی در برند شما باعث شده که بهتون اعتماد کنن. این کار نه تنها بهشون حس ارزشمندی میده، بلکه یک دلیل قوی برای اثبات اجتماعی برند شما به مشتریان جدید هم میشه.
مشتریان مادامالعمر: وفاداری در سطح بالاتر
وقتی یک مشتری از فاز وفاداری عبور میکنه، به مرحله مادامالعمر میرسه. اینها همون مشتریان وفادار هستند، اما با درجهبندی بالاتر! اونها همیشه با شما میمونن، چون تجربه فوقالعادهای از برند شما دارن. ممکنه تمرکز روی این مشتریها آسون به نظر بیاد، چون همیشه هستن، اما باید بدونید که این افراد میتونن به بهترین مبلغین شما تبدیل بشن و مشتریان جدید زیادی رو جذب کنن. با احترام و قدردانی از اونها، حس ارزشمندی رو درشون تقویت کنید و بهشون نشون بدید که چقدر بخش مهمی از جامعه برند شما هستن.
مشتریان معرفیکننده و مدافع: حامیان پرشور برند
مشتریهای معرفیکننده از خدمات شما راضی هستند و مایلند شما رو به دیگران معرفی کنند. شاید اونها به صورت خودکار این کار رو انجام ندن، برای همین شما باید اولین قدم رو بردارید. تشویق اونها به معرفی برندتون، باعث افزایش NPS (Net Promoter Score) شما میشه.
در نهایت، به سودآورترین گروه مشتریان، یعنی مشتریان مدافع میرسیم. اینها فقط وفادار نیستن، بلکه طرفدار پر و پا قرص برند شما هستن. هر فرصتی که گیرشون بیاد، در مورد شما صحبت میکنن و مشتریان جدیدی رو بهتون معرفی میکنن. این مشتریها رو فراموش نکنید و بهشون توجه ویژه داشته باشید. اونها رو در مرکز توجه قرار بدید و با برآورده کردن نیازهاشون، این حس رضایت و حمایت رو درشون تقویت کنید.
حالا که با اهمیت این فاز آشنا شدید، با ما همراه باشید تا به صورت عملی، تکنیکهای وفادارسازی رو بررسی کنیم.
—————————————————————————-
راه های ارتیاطی
https://www.linkedin.com/company/radio-foroush/
instagram :
https://www.instagram.com/radioforoush?igsh=MWtjcjkzdngwY2g0aA%3D%3D&utm_source=qr
website :
https://radioforoush.com/
شماره تماس :
۰۹۱۲۴۸۵۰۷۰۱ | علی یغمایی
۰۹۱۲۲۳۴۳۸۴۹ | پژمان بزازی
—————————————————————————
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.