سینما و ادبیات بهانهای شد برای روایتها. در هر قسمت شما دیدههای ما را از سینما و ادبیات (هنر) میشنوید، پای سفرهی دلمان مینشینید و جهان را با دوربین داروگ نظاره میکنید.
سلام! شما به قسمت چهل و پنجم پادکست داروگ گوش میکنید.
در این قسمت، به زندگی و آثار عباس معروفی میپردازیم، نویسندهای که همواره در مرزهای ستایش و انتقاد ایستاده بود. روشنفکری مهاجر، ناشر، روزنامهنگار و رماننویسی که هر نوشتهای را با روکشی سیاسی وارد بازار کرد. کسی که ادبیات را ابزاری برای ثبت وقایع و خشونتها میدانست و معتقد بود: “در حالی که روزنامهها را باد برد، زنده باد ادبیات.”
از سمفونی مردگان تا فریدون سه پسر داشت و سال بلوا، او در تلاش بود آنچه بر وطن رفت را از منظری ادبیانه ثبت کند، همانطور که ناصرخسرو روزگاری نوشت: “خراسان جای دونان شد نگنجد / به یک خانه درون آزاده با دون.”
در این گفتوگو، نگاهی داریم به فرم ادبی نام تمام مردگان یحیی است آخرین رمان عباس معروفی، شخصیتها و راویان آن را واکاوی میکنیم و در نهایت، برداشت و تأویل خود را از این رمان مطرح خواهیم کرد. همراه ما باشید!
اینستاگرام : [داروگ](http://www.instagram.com/darvagpodcast?igsh=dm1mbDd4NWE1bTY4)
سایت: [داروگ](http://darvagpod.ir)
کانال تلگرام: [داروگ](http:/t.me/darvapod)
حمایت از پادکست داروگ: [حامی باش](http://hamibash.com/darvagpodc)