tpod

درکه بهتره یا دربند

دربند یا درکه؟ سوالی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید؛ چرا که هر دوی این مناطق زیبا و طبیعی و بکر، چشم اندازی بی نظیر دارند و در کنار دیدنی های طبیعی و تاریخی شان می توانند یک آخر هفته به یاد ماندنی را برای هرکسی به رقم بزنند. اما کدام یک برای افرادی که قصد کوهنوردی ندارند، مناسب تر است؟ کدام مسیر برای کوهنوردان امکانات بیشتری را به ارمغان می‌آورد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را بیابیم.

درکه، مقصدی محبوب برای کوهنوردی در تهران

اگر اهل پیاده روی و کوهنوردی هستید و یا علاقمند به محیط های طبیعیِ سرسبز و خوش آب و هوا می‌باشید، درکه تهران بهترین گزینه برای شماست. درکه که یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری برای پایتخت نشینان می باشد، یک منطقه کوهستانی است که بین دامنه کوه های شمالی تهران و در بین محله های اوین و ولنجک قرار دارد.

درکه که از شمال رشته کوههای توچال،از شرق در اراضی دانشگاه شهید بهشتی، از جنوب محله اوین و از غرب به بازارهای کوه توچال و سعادت آباد می‌رسد؛ بهترین و محبوب ترین مقصد کوهنوردی برای مردم تهران می باشد. چرا که مسیر دسترسی آسان به قله پلنگ چال و قله چین کلاغ از درکه سبب شده تا بسیاری از علاقمندان به کوهنوردی همواره این منطقه را برای گردش آخر هفته‌ی خود انتخاب نمایند؛ همچنین لازم به ذکر است که در مسیر هر دو قله شما شاهد مناظر طبیعی و بناهای تاریخی بسیار زیادی هستید و امکانات رفاهی متفاوتی برای گردشگران وجود دارد.

درکه کجاست؟

درکه که یکی از جاذبه های گردشگری شمال غربی تهران می باشد، در محله ی ییلاقی شمیرانات قرار گرفته است و جزء منطقه یک شهرداری تهران محسوب می شود. این منطقه ییلاقی که در امتداد رودی با همین نام، بین دو محله شمالی تهران شکل گرفته است؛ یکی از محله هایی می‌باشد که همواره مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران شهر تهران قرار می‌گیرد.

برای رسیدن به این منطقه کافیست به آدرس تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان و در نهایت به میدان درکه بروید.

دربند، مقصدی محبوب برای پیک نیک در تهران

منطقه‌ای که امروزه به نام دربند در بین تهرانی ها و گردشگران شهرت دارد، محله قدیمی در شمال تهران می باشد که جزو منطقه یک شهرداری تهران به شمار می رود. این منطقه که در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، از جمله پاتوق های قدیمی برای دورهمی ها و تفریحات آخر هفته ای برای تهرانی ها به شمار می رود؛ چرا که این منطقه با توجه به دسترسی آسانی که به قله توچال و دیگر قله های مرتفع دارد، اصلی ترین مسیر صعود به قله های البرز مرکزی می باشد.

همچنین با وجود طبیعت بکر و مناظر دیدنی به علاوه آب و هوای خوبی که این منطقه دارد، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای قرارهای دوستانه، سفرهای ‌یک روزه و کمپینگ در طبیعت می باشد.

این محله قدیمی تهران که دسترسی آسان به مرکز شهر دارد، مملو از امکانات تفریحی و رفاهی و گردشگری است که برای گردشگران ایام خوشی را فراهم می‌کند. این منطقه پر از رستوران های فوق العاده، مناطق طبیعی و گردشگری بی نظیر و آثار تاریخی شگفت انگیز می باشد. اگر شما چندان تمایل به کوهنوردی و سنگنوردی ندارید، دربند گزینه مناسبی برای یک پیک نیک خانوادگی در طبیعت بکر این منطقه با آب و هوای خوب و دلپذیر می باشد.

دربند کجاست؟

دربند که اکنون یکی از محله های شمال تهران می‌باشد، در گذشته دهکده ای از توابع شمیرانات بوده است. این محله در میدان قدس تجریش آغاز می‌شود و در میدان سربندر به پایان می رسد.

اگر شما هم قصد این را دارید که سفری یک یا نیم روزی به این مناطق را داشته باشید، می توانید با مراجعه به سایت لحظه آخر از معتبرترین آژانس های مسافرتی، مقرون به صرفه ترین تورهای تهرانگردی را بیابید و در آنها ثبت نام کنید.