tpod

راه‌های کسب درآمد از تولید پادکست

با پیشرفت های حاصل شده در دنیای امروزی، شاهد این هستیم که افراد به دنبال روش های نوین و مستقلی هستند تا بتوانند بدون دردسر و سختی به کسب اطلاعات بپردازند. این اتفاق باعث شده است که شاهد محبوبیت هر چه بیشتر محتواهایی نظیر پادکست باشیم. علت این مورد نیز مشخص است چرا که هر فرد می تواند در هنگام پیاده روی، وقت های آزاد و یا در هنگام استراحت به راحتی به پادکست گوش دهد و از محتوای آن استفاده کند. این مسئله باعث شده است که پادکست به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند.

حال شاید شما نیز به این مورد فکر کرده باشید که چطور می توان از ضبط پادکست به تولید درآمد رسید؟ آیا این کار ممکن است؟ چطور آموزش پادکست را فرا بگیریم؟ اگر به دنبال دریافت پاسخ سوال خود هستید بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید.

آغاز کار تولید پادکست

حوزه دیجیتال را می توان یکی از زمینه های کاری دانست که دارای پتانسیل بسیاری است و در طول زمان و سال های آینده دارای مخاطب گسترده ای خواهد بود. این مورد باعث می شود که جذب مخاطب و تولید پادکست به نسبت دیگر شغل های مخاطب محور کار آسان تری باشد و لذا شما می توانید از همین امروز کار خود را شروع کنید.

البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که تولید پادکست نیز به مانند هر مهارت دیگری، نیازمند دانش و تجربه می باشد. در این مرحله است که دوره آموزش پادکست تیم ما وارد کار می شود و شما با استفاده از این دوره می توانید 0 تا 100 تولید پادکست را فرا بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن در راستای هدف و مخاطب خود به تولید پادکست و جمع آوری تیمی حرفه ای و مجرب بپردازید.

پادکست چیست؟

به صورت کلی به تعدادی از محتواهای صوتی و یا تصویری که در راستای یک موضوع مشخص تولید شوند، پادکست می گویند. استفاده از پادکست های صوتی به مراتبط راحت تر و البته برای بعضی از افراد خسته کننده تر است چرا که شخص فقط با صدای گوینده سروکار دارد و دیگر از تصویری بازدید نمی کند.

در رابطه با پادکست های ویدویی باید این مورد را ذکر کرد که دارای مخاطبین بسیاری هستند و همچنین تولید آن ها نیز به نسبت دشوارتر خواهد بود. در این دسته از پادکست ها شما علاوه بر اینکه نیازمند داشتن صدای گویندگی و زیبا هستید، باید بتوانید با طراحی صحنه و مجری به جذب مخاطب بپردازید. البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که ما در دوره آموزش پادکست به ذکر مهمترین نکات در رابطه با این حوزه و مهارت پرداخته ایم.

در سال 2007 بود که برای اولین بار توسط شرکت اپل، شاهد بوجود آمدن ایده نوین تولید پادکست بودیم که در اصل در آن زمان از پادکست به عنوان یک روش نسبتاً مدرن به منظور انتقال دیتا یاد می شد. فعالان حوزه دیجیتال در سال های آغازیت با بوجود آمدن این روش ارائه اطلاعات، آینده درخشانی را برای آن تصور نمی کردند و به حتم انتظار این را نداشتند که بعد از گذشت 15 سال محبوبیت پادکست افزایش عظیمی داشته باشد. به صورت کلی و بر اساس آمار های درج شده یک چهارم از جمعیت افراد ساکن در زمین به پادکست علاقه مند هستند که نشان دهنده مخاطبین گسترده این حوزه می باشد.

چطور می توانیم پادکست تولید کنیم؟

شاید شما نیز با اصول پایه و پادکست آشنایی نداشته باشید و در اصل نمی دانید که چطور می توان به تولید پادکست پرداخت و بستر های اصلی ارائه این محتوا کدامند. پلتفرم های مختلفی وجود دارند که شما پس از تولید پادکست خود می توانید به ارائه پادکست در آن ها بپردازید که از مهمترین آن ها می توان به اپل پادکست، گوگل پادکست، اسپاتیفای، ساوند کلاود و … اشاره داشت. 

هر کدام یک از موارد مذکور نیازمند طی کردن مراحل بخصوصی برای ارائه پادکست و کسب در آمد هستند که شما با خرید و دیدن دوره آموزش پادکست می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع بدست بیاورید و از کسب درآمد به روشی آسان لذت ببرید. مدرسه مهارتی طلوع جزو بهترین ارائه دهنگان آموزش تولید پادکست شناخته شده است.

چطور از تولید پادکست کسب درآمد کنیم؟

حال که به توضیح مهمترین اصول و نکات در رابطه با تولید پادکست و آموزش پادکست پرداخته ایم بهتر است که به اصل مطلب برویم و آن هم چیزی نیست جز کسب درآمد از تولید پادکست، آن هم به آسانی هرچه تمام. همانطور که در بخش های قبلی مطلب اشاره داشتیم، مخاطبین پادکست در جهان گسترش یافته اند و امروزه به بیش از یک چهارم جمعیت جهان تبدیل شده اند. این مورد باعث می شود که مخاطبین این حوزه بسیار فروان باشند و لذا جذب مشتری و مخاطب نیز کار آسانی خواهد بود. بعد از اینکه شما مرحله جذب مخاطب را گذراندید، حال باید با استفاده از روش های مختلف کسب درآمد به تولید و توزیع محصول بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید.

واسطه گری

اولین روش، واسطه گری برای فروش محصولات دیگر برند ها می باشد که تنها با استفاده از لینکی انجام می شود که به آن افیلیت نیز گفته می شود. شما با برند مقصد قراردادی را تنظیم می کنید که هر مشتری که از سمت شما به وبسایت برند مذکور روانه شود و خرید را انجام دهد، درصد مشخصی سود دریافت خواهید کرد.

تبلیغات

یکی از معمول ترین روش های کسب درآمد از طریق ارائه محتوا های مختلف نظیر پادکست، استفاده از تبلیغات می باشد که دارای بازخورد خوبی است و لذا شما می توانید در طول پادکست به تبلیغ محصول و یا برندی بپردازید و در قبال این موضوع مبلغ مشخصی را دریافت کنید.

اسپانسر جذب کنید

آخرین روش نیز جذب اسپانسر است که می تواند یکی از بهترین منابع برای جذب درآمد و توسعه کسب و کار شخصی باشد. با اینکار شما می توانید به هر ایده که در رابطه با کسب و کار خود دارید بها دهید و بدون اینکه به فکر هزینه باشید، در مسیر خود پیشرفت کنید.

البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که قبل از شروع یه تیم حرفه ای در حوزه پادکست، اول از همه باید مهارت مورد نیاز را فرا بگیرید، پس بهتر است با پکیج آموزش پادکست کار خود را شروع کنید.